Casal Friends

Entenem el lleure com un espai de diversió i de relació, i alhora com una oportunitat d’integració a l’entorn i de millora de les capacitats socials, de l’autonomia i de l’autoestima.

En aquest sentit volem aconseguir:

Facilitar la seva adaptació en tots els entorns socials.
 Adquirir i enfortir les seves habilitats socials i comunicatives.
 Ampliar els seus interessos.
 Participar en les activitats pròpies dels nois i noies de la seva edat.
 Superar els sentiments d’incomprensió i soledat.
 Establir relacions d’amistat i aprendre a mantenir-les.
 Adquirir autonomia per a gestionar el propi temps de lleure.

A partir de 14 anys.

Contacte: lleure@fundaciofriends.org

NOTA: Actualment no hi ha places disponibles pel Casal de dissabte. Si hi estàs interessat apunta’t al formulari i t’avisarem quan tinguem vacants i per odre d’inscripció al formulari.

Gràcies per la comprensió.

Inscripció llista d'espera Casal Friends
activitats cap de setmana fundacio friends
Activitats de dissabte

Sortides i activitats de lleure i culturals tots els dissabtes tots els mesos de l’any, excepte l’agost, en diferents grups definits per edats i per interessos comuns. Les sortides són de 4 a 6 hores de durada en funció de l’activitat.

Mes a mes els mateixos nois i noies proposen les activitats que volen fer i es decideixen en una assemblea, aconseguim així un lleure participatiu.

Els grups estan formats per 8-10 joves acompanyats d’un monitor referent i un acompanyant (en alguns grups).

Els divendres a la tarda de 18h a 20h hi ha Casal obert, un espai de trobada al local de la Fundació per a compartir una estona i jocs lliurement.

Un cop al mes pels majors d’edat s’organitza la Nit Jove, que és una sortida per la nit a sopar, cine, discoteca, … o el que decideixin els nois i noies.

Quota: 85 €/mes + una matrícula de 35 € que dona opció a un mes de prova.

La quota inclou l’organització i l’acompanyament de les activitats de dissabte i el Casal obert de divendres, així com el seguiment amb les famílies i professionals de referència si cal.

Casals d’estiu i de nadal

Els casals d’estiu i de nadal s’ofereixen per cobrir les necessitats de les famílies i dels joves en aquestes dates.

En horari de 10:30h a 17:00h aproximadament s’organitzen activitats de lleure al mateix casal o a l’exterior, com ara sortides a la platja, a parcs d’atraccions, museus, natura, etc

Els casals estan dirigits principalment a joves amb la síndrome d’Asperger però també estan oberts a germans, cosins, amics, i a qui es vulgui afegir per tal d’aconseguir un ambient més normalitzat, heterogeni e integrador.

Tallers

Algunes tardes entre setmana oferim tallers diversos que anem actualitzant en funció de les necessitats i interessos dels nois i noies.

Actualment oferim  Taller de Japonès, Taller d’esport, i Taller d’escriptura..

Casal Friends a Berlin
Viatges

Per tal d’enfortir lligams d’amistat, adquirir habilitats de convivència, autonomia personal i, per descomptat, gaudir d’un viatge organitzem sortides a l’estiu, Setmana Santa i algun cap de setmana durant l’any.

Els últims anys hem anat a Amsterdam, Madrid, Roma, Sud de França, Benidorm, i Camino de Santiago.