Casal Friends

Entenem el lleure com un espai de diversió i de relació, i alhora com una oportunitat d’integració a l’entorn i de millora de les capacitats socials, de l’autonomia i de l’autoestima.

En aquest sentit volem aconseguir:

Facilitar la seva adaptació en tots els entorns socials.
 Adquirir i enfortir les seves habilitats socials i comunicatives.
 Ampliar els seus interessos.
 Participar en les activitats pròpies dels nois i noies de la seva edat.
 Superar els sentiments d’incomprensió i soledat.
 Establir relacions d’amistat i aprendre a mantenir-les.
 Adquirir autonomia per a gestionar el propi temps de lleure.

activitats cap de setmana fundacio friends
Activitats cap de setmana

Sortides i activitats de lleure i culturals tots els dissabtes en diferents definits per edats i per interessos comuns.

Mes a mes els mateixos nois i noies proposen les activitats que volen fer i es decideixen en una assemblea, aconseguim així un lleure participatiu. Les activitats són sempre en un entorn normalitzat i integrades a la societat

Els grups estan formats per 8-10 joves acompanyats de 2 monitors (psicòlegs o educadors socials) experimentats en desenvolupar activitats de lleure amb persones amb trastorn de l’espectre autista.

Un cop al mes també pels majors d’edat s’organitza la Nit Jove, que és una sortida per la nit a sopar, cine, discoteca, … o el que decideixin els nois i noies.

Casals d’estiu i de nadal

Els casals d’estiu i de nadal s’ofereixen per cobrir les necessitats de les famílies i dels joves en aquestes dates, organitzant activitats de lleure tant al casal com a l’exterior. Estan oberts tant a persones sòcies de la Fundació com  a persones externes

S’obren les inscripcions també a germans, cosins, amics, i a qui es vulgui afegir per tal d’aconseguir un ambient més normalitzat, heterogeni e integrador.

tallers casal fundacio friends
Tallers

Els dijous i divendres a la tarda i els dissabtes al matí oferim tallers diversos que anem actualitzant en funció de les necessitats i interessos dels nois i noies.

Actualment oferim taller d’Anglès, de Còmic, d’Art, de Teatre i Expressió, i Cine-fòrum.

sortides y viatges d evacancesfundacio friends
Viatges

Per tal d’enfortir lligams d’amistat, adquirir habilitats de convivència, autonomia personal i, per descomptat, gaudir d’un viatge organitzem sortides a l’estiu, Setmana Santa i algun cap de setmana durant l’any.

Els últims anys hem anat a Amsterdam, Madrid, Roma, Sud de França, Benidorm, i Camino de Santiago.

Contacte Casalfriends