Fundació Friends / Fundació Privada

La Fundació Friends – Fundació Privada és una entitat sense ànim de lucre creada amb la finalitat de donar suport a joves amb la síndrome d’Asperger (trastorn de l’Espectre Autista, TEA) i/o amb problemes de comunicació social, relació i empatia.

Oferim serveis en l’àmbit del lleure, l’educació, la inserció laboral, la promoció de l’autonomia personal i el suport a les famílies.

Vàrem néixer l’any 2004 gràcies a l’empenta i dedicació de la Carme Canals, mare d’un noi amb la síndrome d’Asperger, que volia donar-li eines i un espai on poder créixer personal i socialment. En aquell moment el seu fill tenia 15 anys i no hi havia cap centre a Barcelona on s’ajudés a persones com el seu fill a socialitzar i fer amics. Va organitzar un casal de lleure que al llarg dels anys ha anat creixent i desenvolupant altres serveis per donar resposta a les necessitats de les famílies dels nois i noies que han anat arribant. L’any 2008 s’inicia el projecte Botiga Friends, un centre especial de treball dedicat a la venda de roba i complements. El curs 2010-11 comença el projecte Educa Friends, un servei d’acompanyament educatiu que està permetent a un bon nombre de nois i noies reinserir-se a l’itinerari educatiu reglat realitzant estudis a distància.

L’actuació de la Fundació pretén consolidar al llarg del temps les propostes iniciades a l’any 2004 que resulten beneficioses per a aquest col·lectiu i incentivar la recerca de noves estratègies d’intervenció en col·laboració amb la xarxa associativa de l’entorn i els recursos comunitaris disponibles.

Actualment som un grup format per professionals i voluntaris que dia a dia seguim treballant amb aquest objectiu.

Avis legal i política de privacitat