Nou centre Educafriends a Mataró

Obrim un centre Educafriends a Mataró!!U s convidem a la jornada de portes obertes el dissabte dia 1 de juliol a les 11h a les instal·lacions de BAI (British American Institut) al C/La Riera 22, Mataró. http://www.bailanguages.com

img

El nou centre tindrà el mateix funcionament que els altres centres Educafriends a Barcelona i a Castelldefels

S’ofereix suport psico-educatiu individualitzat per obtenir titulacions a distància mitjançant la plataforma IOC (Institut Obert de Catalunya) a les nostres aules: Graduat en Educació Secundària (GES), Batxillerat , Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior, Curs de preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de Grau Superior (PAGS), Curs de preparació de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), Estudis universitaris.

Les classes són reduïdes, entre 8 i 10 alumnes, i reben el suport d’un tutor, que fa un seguiment continu de cada alumne/a.

· Suport i assessorament continu i individualitzat.
· Comunicació constant amb la família i el psicòleg/psiquiatra o professional de referència de l’alumne.
· Tutories grupals i individuals.
· Acompanyament en l’adolescència.
· Treball d’habilitats socials i de convivència.
· Acompanyament als exàmens presencials a la seu corresponent.
· Ajuda per a realitzar els tràmits necessaris per a la matrícula.
· Sortides lúdiques grupals.

Actualment hi ha dos centres Educafriends, un al Carrer Ramis 2 de Barcelona i un altre a les instal·lacions de l’acadèmia Zona Estudio a Castelldefels.

L’horari és flexible en funció de la necessitat de l’alumne dins la franja horària de 9h a 14h.

10/06 XERRADA. “Planificació de futur, aspectes legals” amb Albert Rodríguez

img

L’objectiu d’aquesta xerrada és explicar com es pot protegir o donar suport des del punt de vista legal a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, tot i que també és aplicable a altres col·lectius.

Es tractaran diversos temes partint del marc legal en que ens trobem: la figura de l’assistència, el procediment de modificació de capacitat (en què consisteix i les seves fases), com fer el testament, així com l’exercici de tutela i altres figures de protecció i el seu control. S’exposarà també què son les entitats tutelars i com funcionem.

Albert Rodríguez és llicenciat en Dret i postgraduat en fiscalitat. Fa 10 anys que treballa a Som-Fundació, on a banda de la funció pròpia d’advocat és adjunt a la gerència de l’entitat. També ha estat membre com a vocal de tutela de l’AEES DINCAT des del 2010 al 2016, i és membre del Foro de Juristas de l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares.

Dia: Dissabte 10/06/17
Hora: De 11.30h a 13:00h
Lloc: SOM-FUNDACIÓ C/Sant Fructuós, 12, baixos, Barcelona. Entrada lliure i gratuïta.

Nou servei a Friends de preparació d’oposicions a l’Adminstració Pública!!!

img

Amb la experiència que ens ha donat el servei Educa Friends volem iniciar un nou projecte seguint el mateix model: Acompanyament en la preparació d’oposicions.

Sembla que es reactiva aquesta possibilitat laboral i ben aviat sortiran noves convocatòries per les diverses Administracions Públiques.

Creiem que pot ser una bona sortida laboral per als joves, i per això els volem facilitar el procés de preparació d’oposicions.

Hem signat un conveni amb ADAMS per tenir accés a la seva plataforma on line, als temaris, tutorització, etc. i així poder preparar amb èxit aquestes proves.

L’acompanyament es farà al mateix local d'Educa Friends (C/ Ramis, 2 de Barcelona). En horari de 15h a 19h, de dilluns a divendres, els usuaris disposaran d’un ordinador i del suport d’un professional (psicòleg/pedagog). Aquest farà un seguiment continu de cada alumne i col·laborarà amb el tutor assignat a l’estudi a distància, per tal de desenvolupar conjuntament plans d'estudis individualitzats de formació, i resolució de dubtes.

Les classes començaran el més aviat possible i en funció de la demanda. El preu d'aquest servei és de 300 € mensuals, a més del cost de la plataforma i el temari que proporciona Adams, i que té un 20% de descompte pels nostres alumnes.

Farem una sessió informativa el dissabte 27 de maig a les 11.00h a la seu de la fundació (C/Aragó, 227 pral)

També en aquest enllaç podeu trobar informació més detallada Acompanyament a la preparació d’oposicions

13/05 Xerrada: El dia a dia d’una dona amb la Síndrome d’Asperger

La Raquel Montllor és professora d’anglès, educadora social, psicopedagoga i té un màster en educació especial. Compta amb més de 10 anys d’experiència en el sector educatiu.

També té autisme, diagnosticat als 40 anys.

L’objectiu d’aquesta xerrada és una visió de la Síndrome d’Asperger des de l’experiència en primera persona d’una dona adulta.

“Alguna cosa em passava des de feia molts anys, però no sabia què era. Notava que era diferent, que em costava entaular relacions socials, que tenia problemes per expressar tot el que em passava pel cap i que em bloquejava davant de moltes situacions quotidianes. Vaig passar per diversos diagnòstics al llarg del temps, com dificultats d’aprenentatge i TDAH. Quan em van diagnosticar Asperger als 40 anys vaig entendre força coses; i llavors vaig començar una nova etapa de la meva vida.

Ara, intento ajudar a altres persones que també el tenen. Entre altres coses, faig activitats de difusió i visualització del TEA, com xerrades a diferents espais per explicar en què consisteix el trastorn. També intento ajudar les famílies que tenen un membre amb síndrome autista.”

img https://raquelmontllorlinares.wordpress.com

Dia: Dissabte 13/05/17

Hora: De 17.30h a 19:30h

Lloc: Escola de Cine Bande à Part. C/Paris 143, Barcelona. Entrada lliure i gratuïta.

Portes obertes Educa Friends

img

El dissabte 22 d’abril, farem jornada de portes obertes del servei educatiu Educa Friends. Us mostrarem el nostre projecte, com treballem i tot el que hi ha previst pel proper curs 2017-2018. Farem dos torns per poder atendre bé a tothom, a les 11h i a les 12.30h.

Agrairíem que omplíssiu aquest formulari, per saber una mica més de vosaltres i poder informar-vos millor. Formulari assistència a Portes Obertes

El projecte Educa Friends

Educa Friends és un servei de suport psicoeducatiu per a tots aquells joves diagnosticats amb Síndrome d’ Asperger (Trastorn de l’Espectre Autista, TEA) o altres diagnòstics relacionats amb les dificultats en les relacions socials, que vulguin obtenir els següents títols en educació a distància a qualsevol institució formativa a distància pública o privada:

Graduat en Educació Secundària (GES).

Batxillerat.

Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior.

Curs d’Accés a Grau Superior (CAS)

Curs de preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de Grau Superior (PAGS).

Curs de preparació de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU).

Estudis universitaris.

Els alumnes assisteixen a Educa Friends en horari de matí de 9h a 14h. Es formen grups de 8-10 alumnes distribuïts en diferents aules on cadascú disposa d’un ordinador personal. Es matriculen a la plataforma de formació a distància de l’Institut Obert de Catalunya (IOC), dels estudis que desitgin cursar i al seu ritme.

Els professionals especialitzats de la Fundació Friends, durant tot el curs, realitzen un seguiment continu de cada alumne/a, oferint recolzament específic a cada àrea i treballant de forma coordinada amb el tutor assignat a l’estudi a distància corresponent i el psicòleg i/o psiquiatra de referència, per tal de desenvolupar conjuntament els plans individualitzats de formació i les adaptacions adequades per atendre a les necessitats de formació a distància d’aquests i aquestes joves. A més, de forma transversal es treballen habilitats socials, emocionals i de convivència a través de les tutories, sortides escolars programades trimestralment i sessions de recolzament individualitzat en cas de crisi, bloqueig emocional, dificultats personals, etc.

Nova Botiga Friends!!!!

img

Doncs sí, ja ha arribat el moment! Ho tenim tot a punt. Inaugurem una nova Botiga Friends!!

I volem compartir aquest dia amb vosaltres. El divendres 7 d’abril a les 18:30h us esperem a tots al carrer Roselló 459, de Barcelona.

A la nova botiga hi trobareu també roba i complements per a la dona, però li volem donar un aire diferent. Apostarem per la moda sostenible i ecològica, feta per dissenyadors locals. Per tant, hi trobareu peces úniques i amb el valor afegit de ser o bé fetes a mà, o amb matèria primera d’origen orgànic o de material reciclable, i sempre amb respecte pel medi ambient i els drets dels treballadors.

Recordeu que la botiga Friends va néixer per a donar oportunitats laborals a joves amb la Síndrome d’Asperger i això és el que seguim fent. Els nois i noies de Friends us atendran meravellosament bé.

Reserveu el divendres 7 d’abril per venir a conèixer la nova botiga Friends. Hi haurà cava, pica-pica i un detallet!!!

Nou servei de preparació d’oposicions a l’Adminstració Pública.

Les classes començaran al mes de maig d’enguany. El preu d'aquest servei és de 300 € mensuals, a més del cost de la plataforma i el temari que proporciona Adams, i que té un 20% de descompte pels nostres alumnes.

En aquest enllaç podeu trobar informació d’Adams per a properes convocatòries. Adams Oposicions

Si esteu interessats, envieu un correu electrònic sense compromís a adminstracio@fundaciofriends.orgabans del 7 d’abril. Després de Setmana Santa farem una sessió informativa pels interessats.

JORNADA PORTES OBERTES servei pre-laboral PROI

El proper dissabte 25 de març a les 12:00h tindrà lloc la sessió informativa sobre el projecte pre-laboral de la Fundació Friends. Durant al sessió s’explicarà com ha sigut el funcionament del programa durant el primer any, així com les diferents iniciatives i activitats en que ha participat els joves. També s’informarà del programa pre-laboral de cara al proper any lectiu.

El programa pre-laboral està orientat a joves amb Asperger/TEA, que havent acabat la seva etapa educativa en centre reglats (típicament cap als 21 anys) desitgen seguir formant-se i realitzar diverses pràctiques laborals supervisades, en preparació per la seva futura inserció laboral.

Podeu inscriure’s al següent formulari Formulari Portes obertes PROI

PREMI BRINDIS SOLIDARIO

De l’1 al 31 de març participarem a la III edició del certamen Brindis Solidario que organtiza Bodegas Protos. Cada any atorguen un premi de 10.000 € en metàl·lic a projectes de caire social que realitzin entitats sense ànim de lucre. Hem presentat el projecte del pis assistit de Friends, perquè és un projecte mediàticament molt interessant, però si guanyem el premi, se’n beneficiarà indirectament tota la comunitat Friends.

img

Com es decideix qui s’endur el premi? Molt senzill! El projecte que tingui més votacions a la pàgina de Facebook de Brindis Solidario guanyarà. Així doncs, us demanem un cop més la vostra col·laboració. Voteu, voteu i voteu! I demaneu al tots els vostres contactes que votin! És només fer un click! Entreu en aquest link Facebook Brindis Solidario i voteu pel projecte Vivienda supervisada destinada a jóvenes con autismo.

Amb el vostre vot aposteu per a la plena inclusió de les persones amb autisme.

El 18 de febrer Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger

El 18 de febrer en motiu del Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger, la Fundació Friends, juntament amb Mirada Neta i Assotea, organitzem un acte a l’Espai Joe Forja a Sant Andreu.

El Dr Alejandro Amor, psiquiatria de l’Hospital Mútua de Terrassa del CSMA de Sant Cugat del Vallès, farà la xerrada “Alguns reptes per a les persones amb TEA a la vida adulta”.

L’objectiu de la xerrada és parlar dels problemes i reptes que les persones amb la Síndrome d’Asperger es troben quan arriben a la vida adulta i del pronòstic que tenen aquests problemes. El Dr Amor Salamanca també respondrà a les preguntes que se li vulguin fer sobre aquest tema.

A continuació es projectarà la pel·lícula de temàtica autista “Pastel de pera con lavanda”, i es farà un posterior col·loqui. L’entrada és lliure i gratuïta.

Us hi esperem a tots!

Giving Tuesday

Que els joves amb autisme assoleixin una vida independent és un dels principals objectius de la Fundació Friends.

Per això hem creat el projecte "Viure i conviure", un pis assistit on tres noies amb trastorn de l’espectre autista s'entrenen per a poder dur una vida fora del nucli familiar. D'aquesta primera experiència en volem extreure una metodologia específica amb resultats provats i en un futur implantar-la a més pisos supervisats, doncs molts joves amb TEA necessiten amb urgència d’aquest recurs.

Fes la teva aportació a través del Giving Tuesday, un moviment global per a col·laborar amb les causes socials.

Si apostes per aquest projecte estàs apostant pel dret d’inclusió a la nostra societat de persones amb autisme, un col·lectiu altament vulnerable, sensible e invisible.

img

Xerrada: L’autoestima dels pares d’un fill/a amb discapacitat inetelectual i del desenvolupament (DID)

img

L’objectiu de la xerrada és prendre consciència del paper que juga l’autoestima como a eix de la persona per encarar els problemes de la vida quotidiana.

Com ens poden afectar els problemes que vivim en el dia a dia l’autoestima? Quin paper hi juga la vergonya i la culpa? Com treballar l’autoestima en nosaltres mateixos i en els nostres fills.

Eduardo Brignani és psicòleg, psicoterapeuta i coach, amb més de 25 anys de treball amb grups de familiars i de persones amb Discapacitat/Diversitat Funcional. És formador de formadors, docent en el postgrau de Psicopatologia Clínica Infanto-juvenil de la UAB, i exerceix com a psicòleg en diverses associacions de persones amb discapacitat. S. Cornelia de Lange, S. X Fràgil , S. de Rett i MPS - Fabry Espanya.

Fundador i coordinador del Grup de Treball " Psi + Vaig donar" del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya .

Dia: Dissabte 12/11/16
Hora: De 17.30h a 19:30h
Lloc: Escola de Cine Bande à Part. C/Paris 143, Barcelona.
Entrada lliure i gratuïta.

Aquesta xerrada és possible gràcies a la col·laboració de DINCAT.

TALLER “ADOLESCÈNCIA I SÍNDROME D’ASPERGER”

img

De la necessitat de moltes famílies i professionals d’entendre la realitat i les singularitats dels adolescents amb la Síndrome d’Asperger neix aquest taller.

Consisteix en 8 sessions en les que diferents experts tractaran temes que ens permetin conèixer una mica millor la Síndrome d’Asperger des de diferents vessants: clínica, de lleure, educativa, familiar i social, i així poder acompanyar aquests joves en la transició a la vida adulta.

Lloc. Recinte Fabra i Coats - Ateneu l’Harmonia. C/Sant Adrià 20, Sant Andreu, Barcelona.

Horari. Tots els dilluns de 18h a 20h a partir del 17 d’octubre i fins el 19 de desembre de 2016, excepte el dilluns 31 d’octubre.

Inscripcions i informació: talleradolescentsaspies@gmail.com

És gratuït però podeu aportar voluntàriament 1€/sessió per despeses de materials. A cadascuna de les sessions convidarem a experts/es que participaran de manera voluntària.

Organitza: Mirada Neta, Assotea, i Fundació Friends Asperger.

Col·labora: Ateneu l’Harmonia, Ajuntament de Barcelona - Districte de Sant Andreu

XERRADA: L’afectivitat i la sexualitat en les persones amb discapacitat intel·lectual

img

L’objectiu d’aquesta xerrada és clarificar conceptes bàsics i qüestions significatives entorn la sexualitat de les persones amb discapacitat intel·lectual i generar una espai on compartir experiències. Es parlarà dels drets i deures sexo afectius, dels aspectes saludables i dels riscos.

Gemma Deulofeu és psicòloga especialitzada en sexualitat i Teràpia de parella i família. Màster en discapacitat intel·lectual, salut mental i trastorns de conducta.

Professional del centre INARDI (Institut per l'Atenció i Investigació en la Discapacitat Intel·lectual i Desenvolupament) en tasques de Formació, consultoria de casos i teràpia individual, sexual i/o de parella en persones amb TDI.

Col·laboradora amb Dincat des de l’any 2010 als programes d’atenció a famílies, Accepta i Formació a Professionals. Ha participat com a docent en múltiples Congressos, Jornades i àmbits universitaris.

Dia: Dissabte 01/10/16

Hora: De 11.00h a 13:00h

Lloc: Escola de Cinema Bande à Part. C/Paris 143, Barcelona

Entrada lliure i gratuïta.

Inscripció a: Inscripció xerrada Afectivitat i sexualitat

Organitza: Fundació Friends

Col·labora: Dincat-Plena inclusió Catalunya, Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, i Escola de Cine Bande à Part

Festes de la Mercè. Participació en el debat de ràdio La Marina FM.

img

Aquest dissabte farem ràdio!!!

Fundació Friends participarà, dins les festes de la Mercè, al programa “La Festa de la Ràdio” que s’emetrà en directe des de la plaça Catalunya de Barcelona.

En José Llorca, coordinador de lleure de la Fundació, compartirà taula de debat amb altres entitats: la Asociación de amigos de las personas con la enfermedad de Chagas (Asapecha), la Fundació Catalana de Paràlisi Cerebral i la Federación Española de Enfermedades Raras. Es tractaran diversos temes relacionats amb la salut mental i amb la invisibilitat de certs trastorns, com ara la Síndrome d’Asperger.

Us animem a escoltar el debat allà en directe o per internet a http://lamarinadigital.cat/ el dissabte 24 de setembre a les 11:30h.

Carme Canals, premi Solidaris ONCE Catalunya 2016.

img

La Carme Canals Gimeno, fundadora de Fundació Friends ha estat guardonada amb el premi Solidaris ONCE Catalunya 2016, en la categoria Persona Física.

Estem realment feliços per ella, ja que s’ho mereix com ningú. Gràcies a la seva empenta, dedicació i generositat es va crear la Fundació l’any 2004, i des de llavors s’ha donat suport a moltes famílies.

La Carme és una persona incansable i generosa que malgrat els problemes de salut que afronta continua lluitant dia a dia per les persones amb TEA (trastorn de l’espectre autista).

Gràcies Carme per ser com ets i pel regal que ens vas fer a totes les famílies fundant Friends. Moltes felicitats. L'entrega del premi es farà el 6 d'octubre a l’auditori ONCE Catalunya.

Article El Periódico

Foto El Periódico

L’Oscar Hernández és periodista de El Periódico. Ens ha conegut a través de twitter i ens vol fer una entrevista. Genial! Ens encanta explicar el que fem i arribar al màxim de gent possible.

I així ho ha fet. Llibreta en mà s’ha presentat a les nostres oficines i hem xerrat una bona estona amb ell. Li hem explicat tot sobre la Fundació: els orígens, els serveis, els futurs projectes, … Ell prenia notes sense parar i feia moltes preguntes. Les fotos les hem fet a la botiga Friends. La Meri i l’Alba estaven avisades, tot i així al principi tenien molta vergonya. Però al cap d’una estona, atenien les clientes com si res mentre el fotògraf feia la seva feina.

“Amigos para siempre” és el títol del reportatge resultant. Aquí el teniu. A nosaltres ens encanta. Gràcies Oscar!

Amigos para siempre - El Periodico

Final de curs

img

El curs acadèmic a Educafriens arriba a la seva fi! Inicialment volem felicitar als alumnes per tot l’esforç que han fet en el dia a dia, per les batalles guanyades i els objectius assolits, i a aquells que finalitzen etapa, L’ENHORABONA per un títol ben merescut! Els professionals que hi treballem cada dia amb vosaltres ens sentim realment orgullosos pels vostres èxits, pels avenços i els aprenentatges que s’han adquirit en el transcurs de l’any, no només a nivell acadèmic, sinó també a nivell humà.

Si alguna cosa ha caracteritzat aquest curs, han estat els canvis. Aquella paraula que tant temem, i que un cop més, veiem que si és l’entorn el que s’adapta a l’alumat, aquests transcorren de forma més natural i efectiva. Noves aules, noves rutines i noves experiències, no han estat impediment per a assolir el vostre objectiu! De nou, Felicitats, perquè no ha estat fàcil!!!.

Educafriends creix, no només en edat sinó també en volum! Hem rebut nous alumnes que s’han incorporat al llarg de l’any, i es que volem arribar a totes aquelles famílies que busquen alternatives educatives i d’aprenentatge adaptades als seus fills i filles, a tots aquells i aquelles joves que volen continuar estudiant i millorar la seva formació. Per tot això, obrim a la tornada de vacances nova seu a Castelldefels i noves aules al Carrer Ramis de Barcelona.

Mentrestant, el curs acadèmic 2016/17 es presenta, malauradament, amb noves retallades al sector educatiu públic, hi estarem pendents, però també presents i sempre disponibles per a oferir assessorament i orientació a aquells professionals que vulguin millorar l’atenció a l’alumnat amb Síndrome de Asperger inclòs als centres ordinaris.

Fins aquí, el curs 2015/16! Però no volem marxar sense agrair la dedicació i el recolzament a FAMILIES, VOLUNTARIES, ALUMNES DE PRÀCTIQUES I COL·LABORADORS, persones sense les quals, la nostra tasca seria impossible. GRACIES a tots per fer-ho possible!!

Gaudiu d’unes vacances ben merescudes!! No deixeu mai de voler aprendre, de voler créixer!!

Andrea, Maryam i Vicente

Equip Educafriends

Portes obertes Educa Friends

Us convidem a conèixer el projecte psicoeducatiu Educa Friends al nou centre de Barcelona.

img

Sovint alguns joves amb la Síndrome d’Asperger tenen dificultats en cursar els seus estudis i això desemboca en abandonaments. Educa Friends vol donar resposta a aquests joves amb TEA que desitgin reincorporar-se al sistema educatiu reglat i millorar la seva formació a través d’itineraris i horaris flexibles, en un entorn adequat que els permeti ser i créixer globalment. Per fer-ho oferim la possibilitat d’obtenir titulacions a distància a les nostres aules, amb suport constant de psicopedagogs que els ajuden i orienten en aquest camí.

El proper dissabte 4 de juny obrim les portes del centre Educa Friends al carrer Ramis 2 de Barcelona a partir de les 12h. Us explicarem personalment el nostre projecte i podreu conèixer les noves instal·lacions.

Us hi esperem!

Quan: Dissabte 4 de juny

On: Carrer Ramis 2, Barcelona. Centre Educa Friends

Organitza: Fundació Friends

Xerrada- col·loqui “Hoy hablamos de nosotros” de Alícia Campos, treballadora social i mare d’una noia de 22 anys amb la síndrome d’Asperger.

img

L’objectiu d’aquesta trobada, diu l’Alícia, és explorar i reflexionar sobre com ha repercutit a les nostres vides ser pares o mares d’una persona amb la Síndrome d’Asperger. Tendim a preocupar-nos i ocupar-nos de les necessitats dels nostres fills i filles, però, i nosaltres? Com ens sentim? Com ha repercutit aquest fet en la nostra vida emocional, social, laboral, etc.? Què necessitem?

Cal prendre consciència de les nostres necessitats i inquietuts, i així entre tots buscar estratègies per cuidar-nos i sentir-nos millor, comenta l’Alicia Campos. Només podrem ocupar-nos i cuidar els nostres fills de forma saludable si ens cuidem i ens ocupem també de nosaltres, els cuidadors.

Alícia Campos és treballadora social, homèopata, mediadora familar, i psicoterapeuta especialista en processos de perdua i dol. Entre d’altres àmbits, durant 15 anys, ha treballat com a treballadora social amb familiars de nens i adolescents amb discapacitat.

Quan: Dissabte 28 de maig, a les 11:00 h.

On: Educa Friends, carrer Ramis 2, Barcelona.

Organitza: Fundació Friends Asperger. www.fundaciofriends.org Telf: 93 487 55 44

CASALET D’ESTIU - Juliol 2016

img

Oferim dues setmanes plenes d’activitats lúdiques en horari de 10:30h a 17:00 h per a joves amb la Síndrome d’Asperger (TEA). Els grups són reduïts i amb monitors experimentats en desenvolupar activitats de lleure amb persones amb trastorn de l’espectre autista.

Realitzarem activitats tant a la seu de la Fundació (jocs i tallers) com sortides per Barcelona i voltants (Piscines Picornell, platja de Sitges, pícnic a Collserola, Parc de la Ciutadella, etc..), amb un únic objectiu: que els nois s’ho passin bé.

Aquest any obrim inscripcions a germans, cosins, amics, .. i a qui es vulgui afegir per tal d’aconseguir un ambient més normalitzat, heterogeni e integrador.

La inscripció pot ser d’una sola setmana o les dues (del 4 al 8, o del 11 al 15 de juliol).

L’any passat va ser tot un èxit, s’ho van passar genial.

Per més informació i reserves envieu correu electrònic a lleure@fundaciofriends.org o truqueu al 93.487.55.44 o feu la inscripció a través d’aquest formulari. Casalet estiu 2016

Nou centre Educa Friends a Castelldefels

img

Ens fa molta il·lusió anunciar que el mes de setembre vinent obrirem una nova seu d' Educa Friends a Castelldefels gràcies a la col·laboració de Zona Estudio.

Tal i com fem a la seu de Barcelona, oferirem atenció psicopedagògica als alumnes amb TEA que vulguin obtenir titulacions a distància.

Per tal que conegueu el projecte i les instal·lacions, us convidem a la Jornada de Portes Obertes el dissabte 7 de maig a les 11.00h

Us hi esperem a tots!

Zona Estudio: Rambla Josep Tarradelles 7, Castelldefels. www.zonaestudio.com

Conferència- coloqui “Adults i autisme: una reflexió sobre la seva realitat social”, Carmen Molina

Fundació Friends – Asperger (Barcelona) organitza aquest dissabte 16 d’abril una conferència col·looqui sobre autisme en persones adultes, a càrreg de Carmen Molina, presidenta de l’asociació Sinteno, i diagnosticada amb la Síndrome d’Asperger.

img

Carmen Molina considera que la diversitat humana és el motor de l’evolució. Defensa que l’espai social és de tots i que ningú n’ha de ser exclòs, siguin quines siguin les seves capacitats.

Ella és gestora cultural amb una llarga trajectoria laboral davant d’institucions culturals, com el Museo del Ferrocarril de Madrid on ha sigut subdirectora durant gairebé vuit anys. És presidenta de l’Asociació Sinteno des d’on recolza accions d’oci inclusiu que permitin que l’accesibilitat universal a la cultura sigui una realitat a la nostra societat.

Vindrà a parlar de la realitat social de les persones adultes amb autisme des de la seva experiència personal i professional. “Sumar és el secret per guanyar”, afirma.

Quan: Dissabte 19 de març, a les 17:30 h.

On: Escola de cinema Bande à Part, carrer Paris 143, local, Barcelona. www.bandeapart.org

Organitza: Fundació Friends Asperger. www.fundaciofriends.org Telf: 93.487 55 44

Ponent: Carmen Molina

19/03/16. Conferència: Modificació de la capacidat. Tutela i curatela

img

La tutela i la curatela són dues vies de guarda i protecció legal d'una persona (i/o de béns) que tingui limitada (parcial o totalment) la seva capacitat d'obrar.

L'advocat Jordi Morató-Aragonés ens informarà sobre els aspectes legals d’aquestes institucions, i ens aclarirà els dubtes que puguem tenir al respecte com ara:

Quina diferència hi ha entre la tutela i la curatela? Quina protecció ofereixen? Qui ho pot sol·licitar? Es pot modificar al llarg del temps? Cóm es sol·licita? I qualsevol altre dubte que pugui sorgir.

Jordi Morató-Aragonés és advocat en exercici, ex-Magistrat suplent de l'Audiència Provincial de Tarragona i de la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Quan: Dissabte 19 de març, a les 17:30 h.

Ponent: Jordi Morató-Aragonés.

9/03/16 Som finalistes al certamen internacional I make for my City!

Necessitem el teu vot!!! #IMakeForMyCity

Un grup de nois i noies amb la Síndrome d’Asperger de Fundació Friends, els YAMakers, han sigut seleccionats com un dels 17 projectes finalistes pel certamen internacional #Imake4mycity que es celebrarà a París el proper 6 d’abril.

img

El projecte que presentem és el Material for Bocce, que neix de la idea d’adaptar les activitats d'oci i del dia a dia a persones amb alguna dificultat motriu o sensorial a través del disseny i la impressió digital 3D. Així doncs, s’han creat diferents elements i jocs per afavorir l’accessibilitat, com una raqueta de ping-pong adaptada a persones amb mobilitat reduïda o un puzzle per a persones amb deficiència visual; sense oblidar els estris necessaris adaptats per jugar a Boccia, un esport paralímpic similar a la petanca, que el practiquen persones amb un alt grau de discapacitat.

Aquest projecte es va crear dins del curs d’impressores 3D YAMakers, impulsat per la Fundación Orange i desenvolupat per BJ Adaptaciones, Fundació Friends i l’Ateneu de Fabricació de les Corts, per afavorir la inserció laboral de nois i noies amb la síndrome d’Asperger, introduint-los al món de les impressions 3d i de la filosofia Maker. Durant el segon semestre de l’any passat molts nois i nois van poder assistir a aquest curs, que els va permetre aprendre cóm funciona el procés per imprimir en 3D, des de la planificació, el disseny fins a la impressió en sí.

img

En Guillem i en Víctor aniran a la cerimònia d’entrega de premis a París el 6 d’abril

#Imake4myCity és un certamen internacional en el que participen 32 FabLabs Solidaris de França, Egipte, Polònia, Senegal, Tunísia i Espanya. Els equips estan formats per joves entre 12 i 25 anys, i s’entregaran 3 premis: dos decidits pel jurat i un per votació online. Les votacions estan obertes des del 1 de març.

Estem molt orgullosos dels nostres nois, de tota la feina que han fet i la il·lusió i implicació que han tingut en el projecte. Per això volem que guanyin. S’ho mereixen!

7/03/16: Moltes gràcies Fundación Caparrós!

Moltíííssimes gràcies a Fundación Caparrós pel donatiu econòmic del que hem sigut beneficiaris mitjançant el projecte "Goles para a la integración". En farem bon ús.

La Fundació Caparrós és una fundació sense ànim de lucre destinada a incentivar la pràctica del futbol com a eina d'integració social per a persones que pateixen algun tipus de marginació.

Mil gràcies i enhorabona per la iniciativa!

img

Persones de Friends mostrant el detall que ens ham fet arribar des de la Fundación Caparrós

21/02/16 Festa Asperger i Inici del projecte Guia’m

Diumenge 21 de febrer va ser una gran dia per la Fundació Friends. Vàrem celebrar el Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger a la plaça Octavià de Sant Cugat del Vallès, aprofitant que engegàvem el projecte d’inserció laboral Guia’m.

Foto cedida per Museus de Sant Cugat

Aquest és un projecte proposat per Fundació Friends i realitzat en col·laboració amb els Museus de Sant Cugat i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, gràcies al qual l’Edu i la Carla, dos nois amb la Síndrome d’Asperger s’han format per a ser guies del Monestir. Després de mesos de preparació, diumenge van fer la seva primera visita guiada, que va ser tot un èxit. Aquest primer cop només hi van assistir autoritats, però es repetirà cada diumenge a les 13h per al públic en general. Van acompanyar-nos la tinenta d’alcalde de Benestar i Família, Susanna Pellicer, i el director del Museu de Sant Cugat, Lluis Campins, juntament amb patrons de Fundació Friends i la seva fundadora Carme Canals.

img

Mentrestant, la plaça Octavià bullia d’activitat: xocolatada, "scalextric", gegants (Colla gegantera de Pallejà), globus, màgia, tallers, sardanes i una paradeta de la botiga Friends, per descomptat.

Els amics de Llibre Solidari tampoc s’ho van voler perdre i van posar la seva parada de llibres de segona mà.

Famílies i amics de la Fundació ens vàrem trobar per a compartir experiències i gaudir del dia festiu, juntament amb professionals i altres associacions.

Va ser un dia fantàstic! Gràcies a tots els que vau col·laborar per fer-ho possible!

Aquí us deixem un recull de fotografies.

18/02/2016 Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger

img

El 18 de febrer és el Dia Internacional de la Síndrome Asperger i estem preparant un munt d'activitats per celebrar-ho:

Dijous 18 de febrer a les 19h:
· Conferència: “Desde el otro lado” de Raquel Monllor, (educadora social i psicopedagoga amb autisme) a la biblioteca Miquel Batllorí a Volpelleres, Sant Cugat del Vallès.

Diumenge 21 de febrer de 11 a 14h:
· Festa Asperger: Xocolatada per a tothom, tallers i activitats diverses a la Pl. Octavià a Sant Cugat del Vallès.
· Inici del projecte GUIA'M pel Monestir de Sant Cugat.

Us hi esperem!

21/02/2016 Inici projecte GUIA’M pel Monestir de Sant Cugat

img

La Fundació Friends ha engegat una nova via d’inserció laboral: Guia’m, que consisteix en preparar persones amb la síndrome Asperger per a treballar com a guies en llocs emblemàtics. La primera experiència ha donat el seu fruit i el dia 21 de febrer a les 13h, dues persones que s’han preparat durant més d’un any, realitzaran el seu primer recorregut oficial com a guies del Monestir de Sant Cugat.

Conferència “Comunica amb el cor”, Sonia Gutiérrez Sánchez

img

Tens un fill/a diagnosicat amb la síndrome d’Asperger? Et sents impotent davant situacions emocionals difícils que viu el teu fill/a? T’agradaria desenvolutpar eines emocionals per ajudar al teu fill i potenciar la vostra comunicació?

Fundació Friends – Asperger organitza aquest dissabte 23 de gener una conferència sobre emocions, comunicació i Asperger, a càrrec de Sonia Gutiérrez Sánchez, psicòloga, terapeuta i formadora.

Segons ella, tots estem en constant interacció els uns amb els altres, i quan sentim una emoció, en siguem conscients o no, en parlem o no, influïm al nostre voltant.

En la relació amb una persona amb la síndrome d’Asperger ser conscients de les nostres emocions serà clau per comunicar-nos-hi i ajudar a l’altre a gestionar les seves. A vegades sense ni tan sols parlar-hi.

Per aquest motiu és tant important prendre consciència de les pròpies emocions.

Això ens permet:
1. Resoldre conflictes amb claredat.
2. Ampliar la comprensió del nostre entorn.
3. Potenciar la comunicació pròpia i amb els altres.

Sonia Gutiérrez Sánchez és psicòloga, terapeuta i formadora. Experta en gestió emocional i la ment subconscient. Té experiència com a tècnica educativa, professora i mestra d’educació especial. És terapeuta individual i conductora de sessions grupals pel desenvolupament d’habilitats personals.

Conferència: “Comunica amb el cor”

Ponent: Sonia Gutiérrez Sánchez (www.soniagutierrez.es)

Organitza: Fundació Friends Asperger (www.fundaciofriends.org)

On: Escola de cinema Bandè a Part, calle París 143, local, Barcelona. (www.bandeapart.org)

Quan: Dissabte 23 de febrer, a les 17:30 h

Places: Entrada liure i gratuita

Loteria de Nadal

Encara no teniu loteria de nadal de Fundacio Friends - Asperger? Aquest any juguem a quatre números. Podeu comprar les participacions a la Botiga Friends o reservant al telèfon de la Fundació.

Si ho preferiu també podeu comprar qualsevol altre número clicant a l'enllaç de la Grossa del nostre lloc web. El 3% de les vendes seran en benefici de la Fundació.

• img

Casalet de Desembre

Aquest nadal obrim el casal per a tots els nois i noies de Casal Friends.

Aquesta és la nostra proposta. Us hi esperem a tots!

Clausura del curs YAMakers

img

BJ Adaptaciones, Fundación Orange, Fundació Friends i Ateneus de Fabricació de Barcelona et conviden a la clausura del curs “YAMakers: Impresió 3D per a la inclusió social” el proper 17 de desembre de 2015, de 16 h a 18 h a l’Ateneu de Fabricació de Les Corts, c/Novell 78, de Barcelona.

Serà un moment únic per conéixer el projecte “YAMakers” de la mà del seus protagonistes; quasi treinta joves d’entre 15 i 25 anys amb la síndrome d’Asperger que han après a dissenyar i fabricar peces amb impresió 3D.

Xerrada: “La nutrició pot ajudar les persones amb la Síndrome d’Asperger?”

img

Fundació Friends – Asperger (Barcelona) organitza aquest dissabte 21 de novembre una conferència sobre nutrició i Asperger, a càrrec de la Dra María Jesús Clavera Ortiz.

La Dra María Jesús Clavera Ortiz és metge, pediatra i epidemiòloga. 40 anys de metge. 25 anys de medicina natural, i 15 anys d´experiència en el tractament nutricional de persones amb autisme i amb la síndrome d’Asperger.

Per ella hi ha una gran  relació entre budell i cervell. Tenir el budell molt sanejat significa un millor funcionament cerebral. Segons la seva experiència molts pacients amb la síndrome d’Asperger tenen un budell inflamat i permeable així com una mala digestió i també disbiosis. Restaurar aquestes funcions digestives millora de manera clara el funcionament cerebral. Així, segons la doctora si una persona amb la síndrome d’Asperger nota que les seves funcions digestives no estan bé, val molt la pena recuperar-les.

Ponent: Dra Maria Jesus Clavera Ortiz www.medicinadeldesarrollo.net

Organitza: Fundació Friends Aspergerwww.fundaciofriends.org

On: Escola de cinema Bandè a Part, carrer Paris 143, local, Barcelona. www.bandeapart.org

Quan: Dissabte 21 novembre a les 17:30h.

Xerrada- col·loqui “Descobrir l’Asperger” de Ramon Cererols

img

Ramon Cererols té ara 64 anys, però només en fa 6 que va descobrir que les dificultats personals i socials que el feien sentir diferent dels altres eren degudes a una cosa de la que mai no havia sentit parlar: l'Asperger.

Aquella revelació va canviar-li la vida, i el va motivar a estudiar compulsivament el trastorn, fins a publicar el llibre Descubrir el Asperger, en el que estructura els coneixements actuals sobre el trastorn de l’espectre autista, junt amb reflexions sobre la seva vivència personal.

També és autor de diverses publicacions disponibles a la pàgina web www.pairal.net i ha participat en diverses jornades sobre TEA, en cursos de formació i en el posgrau Trastorno del Espectro Autista: diagnóstico y intervención, de la Universidad de Barcelona, entre d’altres.

Quan: Dissabte 3 d’Octubre, a les 17:30 h

Organitza: Fundació Friends Asperger. www.fundaciofriends.org . Telf: 93 487 55 44

Ponent: Ramon Cererols

img img