Historia fundació Friends

Historia Fundació Friends

Vàrem néixer l’any 2004 gràcies a l’empenta i dedicació de la Carme Canals, mare d’un noi amb la síndrome d’Asperger, que volia donar-li eines i un espai on poder créixer personal i socialment. En aquell moment el seu fill tenia 15 anys i no hi havia cap centre a Barcelona on s’ajudés a persones com ell a socialitzar i fer amics.

Va organitzar un casal de lleure on els caps de setmana es trobaven un grup de nois i feien activitats acompanyats d’un monitor. Al llarg dels anys el casal ha anat creixent i desenvolupant altres serveis per donar resposta a les necessitats de les famílies com ara casals d’estiu, tallers, viatges, estades de vida independent, etc ..

L’any 2008 es va iniciar el projecte Botiga Friends, un centre especial de treball dedicat a la venda de roba i complements, on nois i noies amb la síndrome d’Asperger aprenen a desenvolupar-se en un entorn laboral i on adquireixen habilitats socials i responsabilitats vers la feina. La podeu trobar al carrer Aragó cantonada Balmes.

El curs 2010-11 es va posar en marxa el projecte Educa Friends, un servei d’acompanyament educatiu que permet a nois i noies reinserir-se a l’itinerari educatiu reglat realitzant estudis a distància a les nostres aules.

Des dels inicis fins avui en dia hem anat ampliant els nostres serveis en funció de les necessitats que detectem i que ens reclamen tant les famílies com els propis usuaris, com l’assessoria Friends, el servei Legal Friends d’atenció a les famílies o diversos projectes destinats a donar respir a les famílies i a promoure la vida independent dels joves amb autisme.