Guaim

El projecte Guia’m creix

Guia’m està creixent molt! Com sabeu és un projecte laboral de la Fundació Friends que ofereix llocs de treball a persones amb Síndrome d’Asperger com a guies d’entitats culturals. El nostre objectiu és normalitzar la seva situació social i laboral mitjançant el potencial transformador de la cultura.

Ens encanta el projecte, està funcionant molt bé, i ens fa molta il.lusió informar-vos de les novetats.

Guia’m ha estat sel.leccionat com a exemple de “bona pràctica” a les Jornades de Diversitat i Accessibilitat 2018, organitzades per l’Apropa Cultura. La Carla Bonet, de la Fundació Friends, i l’Helena Minuesa, del Monestir de Sant Cugat, hi van participar presentant el projecte el passat 19 de febrer amb molt bona acollida del públic i dels professionals.

Actualment, i des de fa dos anys, la Carla ofereix visites guiades al Claustre del Monestir de Sant Cugat, i amb el suport de l’equip del museu s’està formant el Pedro, un noi que esperem que ben aviat us pugui explicar tots els secrets del claustre.

El monestir de Pedralbes acull el projecte Guia’m

A més, un nou espai cultural acollirà el projecte Guia’m: el Monestir de Pedralbes, amb l’Ana Puig i també la Carla com a noves guies.  Familiaritzar-se amb l’entorn, memoritzar el guió, i ser capaces de gestionar i portar un grup són algunes de les coses que estan aprenent la Carla i l’Anna amb l’ajuda dels professionals de Pedralbes.

Guia’m permet que les persones que hi participen reforcin la seva autonomia, la qual cosa els possibilita la integració al món laboral, i els proporciona satisfacció personal i normalització social, amb un objectiu clar de millorar la seva qualitat de vida. Va néixer, i es dur a terme, amb la col·laboració del Museu de Sant Cugat i l’Ajuntament de Sant Cugat, i gràcies a l’empenta i la dedicació de la Carmina del Rio i de l‘Helena Minuesa.

Aprofitem per informar-vos també dels nous horaris de visites del Monestir de Sant Cugat. A partir de l’Abril les visites es realitzaran, tots els caps de setmana excepte els primers de cada mes:

• dissabtes a les 17h
  • diumenges a les 11h

Fem cultura!

Si voleu més informació del Guia’m podeu escriure a gemmamingot@fundaciofriends.org.

També podeu veure els següents videos on la Carla explica la seva feina com a guia.

Guia’m – Fundació Friends       Guia’m – Betevè